Putujući sama Srbijom

Nema potrebe da ostajete kod kuće ako ste sami, žensko i nakrivo nasađeni u šesdesetim godinama, pa čak iako ste osoba sa invaliditetom. Ljubav prema putovanjima, upoznavanju novih ljudi, kultura i društava, razgledanje novih mesta mi omogućava da budem iznad svih nabrojanih ograničenja, samo je potrebno da isplaniram i istražim destinacije i sve je moguće. Srbija je bila jedna od usputnih stanica na mom skoro šestomesečnom putovanju osmišljenom tako da izbegnem trenutno vreme u Kanberi u Australiji. Bolje vlaga i toplota nego (ne)vreme koje je skoro pa snežno sa one strane planete!

Golubac fortress

Za mene je Evropa očaravajuća, a podsećanja radi ako bismo na mapi uporedili Australiju sa Evropom, skoro su iste veličine. Ideja da mogu da uskačem (ovaj termin koristim krajnje figurativno, jer moje kretanje više liči na teturanje sa stenjanjem) u vozove i putujem od Londona do Crnog mora je jednostavno zadivljujuća. A tu su i različite valute, u samo par dana trošila sam krune, forinte, evre, dinare, leve i šta god da koriste u Rumuniji. Kod kuće imamo jednu zemlju, jednu valutu (pacifički pezos) sa tri vremenske zone, dok je Evropa potpuno drugačija i izazovna, stoga ne ostajte kod kuće.

Djerdap
Takođe nemojte da verujete svemu što čitate na internetu, osim naravno mom blogu. Blog je moje lično iskustvo, koje može, a i ne mora da važi za druge. Najmanje što možete jeste da proverite obilje informacija i možda da malo i sami rizikujete. Budite pametni, na putovanju ne skrećite pažnju na sebe, ja se trudim da se oblačim skromno kako me niko ne bi opljačkao! Generalno način odevanja u kombinaciji sa štapom za hodanje pomaže mi da izgledam neupadljivo. Plan mi je bio da kombinujem kraća i duža zadržavanja, a ove godine Srbija je bila na „probnom meniju“ zadržavanja od tri do četiri dana. Ne verujte da je 4 sata dovoljno bilo gde, osim ako je u pitanju neki izuzetno dobar restoran!

Djerdap 2
Srbija je predivna, zadivljujući pejzaži iza kojih se krije duga i komplikovana istorija. Moje rute su se kretale od unutrašnjosti zemlje, Đerdapske klisure i Lepenskog vira do razgledanja po Beogradu (Saboran crkva, Beogradska tvrđava…). Predivne uspomene, posebno na lepotu izmaglice koja se valja po Dunavu dok smo posmatrali kako se oluja približava i udaljava. Potpuno je čudan osećaj gledati na drugu stranu obale, kada shvatite da je naspram vas druga država, Rumunija. Većina informacija koje imam o Srbiji potiču iz vesti od pre par decenija, ali je pomoglo to što sam čitala pre dolaska. Zaista sam želela da iskusim više o društvenom životu, pozorištu, muzici i istoriji. Nijedna zemlja ne zaslužuje da se etiketira zbog politike i prošlosti. Moja naredna poseta će definitivno biti duža i više po unutrašnjosti zemlje.

Kapetan MIsin breg
Turistički vodiči su bitni ako ne poznajete lokalni jezik, a naročito ako ste osoba sa invaliditetom. Pronaći pravog vodiča je imperativ. Pogledajte moje TripAdvisor recenzije, (doneworkingaustralia), o dobrim ljudima koje sam upoznala, sa kojima sam ostala u kontaktu i sada preporučujem njihove usluge. Ne slušati lokalce i biti nepoverljiv prema svojim vodičima po meni je malo budalasto, posebno ako ne posedujete bilo kakvo znanje o lokalu. Često pitam šta treba da vidim ili šta da ne propustim, a kao rezultat dobijem najbolji deo nekog putovanja. Lokalno znanje je dragoceno. Moj vodiči koje sam imala u Srbiji pomogli su mi i ohrabrivali me, dobro su informisani, imaju široka znanja o istoriji i poštuju sve ograničavajuće faktore. Srbiju ću definitivno posetiti ponovo!